Göteborg - Lysekil

Så där satt vi i bilen. Svärfar bakom ratten. Bredvid honom värdens största väska – med bälte. I baksätet vår lilla familj. Allan i bilstol, jag i mitten, Lisa och magen bakom svärfar. Bagageutrymmet packat till bristningsgränsen. Och värmen. Denna olidliga värme. Bara så ni förstår under vilka förutsättningar vi gav oss iväg.
Vi skulle resa i knappa två timmar från Göteborg till Lysekil. Allan började protestera redan när vi backade ut från parkeringsplatsen. Han gillar inte att sitta fastspänd. Och jag förstår honom; i en sån där bilbarnstol sitter man ju fastspänd som inför en rymdfärd. Tryckt mot stolsryggen som med sina sidoskydd skymmer honom från att kunna se ut genom fönstret. Typ. Så jag lossar lite på bältet så han kan luta sig fram. Ger honom mitt förtroende. Omedelbart börjar han krångla sig loss och jag får spänna igen. Ja, ja, det är väl så bara. Vi laddar med underhållning. Sjunger och stojar och leker och busar. Har riktigt skoj faktiskt. Och vi kör på – sakta genom stillastående köer och kråksången och så släpper det och krokodilsången och sen fram med lite godis och vipp-på-rumpan-affär. Jag är i högform och Allan har uppenbarligen glömt att han är fjättrad. Jag spexar, han tittar – jag börjar trolla och efter ett tag – när vi åkt nästan hela vägen och börjar närma oss färjan som ska ta oss över Gullmarsfjorden ytttrar han den dräpande kommentaren;

Mamma, kan inte du trolla bort pappa.

Så sa han. Och gav mig en trött blick innan han suckade och såg bort. Jag satt tyst resten av resan.


__________________________________________________________________
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Dirty Eddz

hahahaha! vilken kommentar! xD

Jadu..barn..de kan vara riktigt charmiga ibland

2009-07-04 @ 00:07:54
URL: http://kafferingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar



RSS 2.0