Att spå i gegga på tangentbord

Ååååäoooooooooooooooppppppooooooikooööööööööööööööööööööööläöläölöpåpoåplopåpp

Jag vet inte vad det var för skit som letat sig in genom fönstret och lagt sig som en gegga över mitt tangentbord men när jag nyss försökte ta bort det skapades den rad ni kan läsa här överst. Geggan försöker säga mig något och jag förstår inte riktigt men visst kan man utläsa ordet pojke någonstans i mitten av raden. Och sen ett plopp framåt slutet. Och däremellan massa skrik och jämmer i form av ån och ön. Egentligen är det ju solklart. Och jag vet inte varför detta sätt att spå spädbarns kön skulle vara mindre trovärdigt än alla andra. Vi har fött barn sedan människans gryning och än så länge har ingen lyckats bekräfta en metod som faktiskt fungerar (bortsett från ultraljud och möjligen vissa andra kirurgiska ingrepp).  Ändå har alla en åsikt. Magens form hit och dit och jaså mår du så illa då väntar du en sån och månens dragningskraft och sannolikheter och osannolikheter och man läser i ögonen och man känner på huden och man känner det till och med på sig. Vi väntar med säkerhet en tjej, en kille och tvillingar ska ni veta. Sannolikheten att någon utbrister; ”Vad vad det jag sa!” i december är väldigt hög. Vi kommer liksom inte undan i år.


________________________________________________________
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
intressant.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar



RSS 2.0