Lite om förlovningen

Nu när jag ändå håller på måste jag ju i alla fall ta upp det. Sverige avstannade ju fullständigt och grät glädjetårar. Själv blev jag mest förbannat för att House ersatts av direktsändningar från kungahuset. Först blev man ju rädd. Vadå, är det krig? Kungen håller tal till nationen? Men så börjar man fatta vad det handlade om och det var ju gulligt. Men det bara fortsatte. Experter stod i studion och analyserade framtiden och jag bara; Vadå? Var hände med House. Det var ju precis det som skulle få denna timme att gå. Jag skulle äta snabbisar och ketchup och titta på House medan Allan sov men det togs ifrån mig. Repriseringar från det där flådiga rummet – om och om igen – och de var ute och frågade folk på stan och alla var så lyckliga. House? Sen vaknade Allan.
   Ja ja, och löpet var ju givet men att det skulle komma en hel tidning på ett femtiotal sidor med namnet ”Förlovningen” var lite oväntat. De verkar ju inte ens så värst kära? ”Nej, det sa inte klick. Man kan säga att kärleken växte fram nöttes in och…” JA, JA, JA.
   Jag är verkligen ingen Rojalist, framgår det? Men jag tänkte utnyttja situationen och dra på semester nästa år när de ska gifta sig. Så om nån som är mer intresserad av spektaklet än jag finns en lägenhet centralt på söder - ett stenkast från Gamla Stan och vårt slott– ledig och tillgänglig för 10 000/veckan. Mycket nöje!

Kommentarer
Postat av: C

Välkommen in till min frågestuga! :) Mysig blogg vill jag bara säga!

2009-03-06 @ 13:38:15
URL: http://cajsavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar



RSS 2.0