Lite om onödiga organ

Tänkte på det här om onödiga organ. Främst då blindtarm och visdomständer. Varför har vi dem egentligen? De har liksom ingen funktion alls. Och det kan ju tyckas märkligt då allt annat i vår kropp han en så pass vital uppgift. Varenda liten pryl. Människan är ju en en så pass komplex varelse. Fulländad till perfektion – och det gäller ju allt på jorden egentligen. Om jag stoppar ner ett frö i marken och häller på lite vatten så växer det upp en… ja men en tulpan eller något. Vad säger du? Det låter ju som rent hokus pokus det där. Eller som min son säger ” Hokus pokus filly frukost filly”
   Jo men det är ju sant. Det växer upp nåt. Och sen förstår ni, sen kommer det en liten humla som KAN flyga fast det är teoretiskt omöjligt - och den käkar nektar ur blomman. Ja, det är vad den äter. Och sen fastnar det massa pollen i röven på den medan dem mumsar och så åker den till nästa blomma och då blir den befruktad typ och så blir det nya blommor. Ja, nåt sånt. Och detta gör i sin tur att luften syresätts av klorofyll och vi kan andas och gud vad jag längtar tills dess att min son börjar i lågstadiet så jag för plugga på lite om det här för det känns som rent svammel faktiskt.
   Hur som helst hör ju allt ihop. Allt har ett samband. Allt utom blindtarmen. Och jag tänker att det kan ju bara inte vara så. Det måste finnas en tanke. Tänk om det är så jävligt att tanken med blindtarmen står utanför vårt förstånd. Tänk om det finns en himmel och en gud och en Sankte Per och så säger han; ” Hej, hej, välkommen till himmelen. Blindtarmen tack!”
   Och man bara tänker shit och frågar vad han menar och han ler lite överlägset och säger; ”Men lille vän. Du tror väl inte att du kommer in i himlen utan att visa blindtarmen. Hur skulle det se ut?”
   Men försöker förklara att den har opererats bort – akut – men Sankte Per är lika oresonlig som en dörrvakt vid Stureplanoch bara; ”Ja, men har du medlemskort då... i Svenska kyrkan? Inte? Stick… nästa. Hej, välkomna till himlen. Kan jag få se er blindtarm.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar



RSS 2.0