På knä

Sommar och semester. Blå himmel och hav. Högt gräs och skog. Barfotaben.
Jag stod naken på alla fyra i stugans vardagsrum och sköt upp min bakdel likt ett barn som vill bli torkad. Bakom mig stod min flickvän och min son. Min flickvän lite road, min son ärligt nyfiken. Min flickvän med en pincett, min son med viljan att hjälpa till och i min röv ett litet svart kryp med stor aptit. En fästing hade valt ett minst sagt genant ställe att bita sig fast i.
Mina skinkor särades ytterligare och pincettens kalla stål kändes mot huden. Jag bet ihop och hon nöp till och drog. Några hårstrån följde med. Jag stod kvar med tårfyllda ögon och väntade på domen. Allan nynnande på elefantmarschen från Djungelboken och min flickvän säger; ”Nä, huvudet är nog kvar. Jag hämtar en nål”
   Jag undrar om Allan någonsin kommer kunna ta sin far på allvar igen.



___________________________________________________________
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: KusinKusin

Det var riktigt roligt! ......att läsa ;)

2009-07-06 @ 22:13:19
Postat av: Dirty Eddz

hahah..man kan inte låta bli att dra på smilbanden lite..jag lider nästan lite med dig x)

2009-07-08 @ 12:45:10
URL: http://kafferingar.blogspot.com
Postat av: malin

Hoppas hon fick bort huvudet...

2009-07-10 @ 16:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar



RSS 2.0