Kapitel ett

Min allra första blogg. Det är lite som min sons födelse. Titta, där fick jag med det också. Att jag är farsa. Farsan Kalle och jag är nästan trettio och det roliga har precis börjat och samtidigt har det pågått så länge. Tanken med denna blogg är enkel. Den är en morot, en sporre. Jag skriver film och nu täker jag skriva bok. Dock har jag ingen arbetsmoral. Den finns inte och har aldrig funnits hos mig. Där arbetsmoralen borde suttit, någonstans i hjärnan kanske eller i ryggmärgen som hos en riktig knegare, där finns ingenting. Eller kanske någon liten skön lirare i mjukisbyxor som dricker elvakaffe och tänker på allt han borde göra men aldrig gör. Så är det nog. Så nu har jag tagit mig i kragen. Skaffat mig ett kontor, startat firma, klippt mig, bär slips, tjänar pengar. Och så ska jag då skriva. En bok. Och för att kunna göra det måste jag sporras, så jag tänker att jag basunerar ut budskapet så här, naket och ocensurerat; Jag ska skriva en bok! Titta i närmsta boklåda snart! Så då vet ju ni det. Och väntar, och väntar. Och då och då skriver jag lite här för att få igång skrivarglöden. Skriva igång dagens arbete med lite meningslöst nonsensbloggande. Vem vet? Kanske blir jag klar. Nån gång.

Frågan är bara vad det ska handla om? Några idéer?


________________________________________________
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Mia

Heja Kalle!

2008-12-15 @ 21:26:42
URL: http://mycketmustigt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar



RSS 2.0