Boken

Den här bloggen startade ju med ett löfte - ett löfte om en bok som ska skrivas och jag kan snopet medge att det gör den inte. Den sitter väldigt långt inne, den där förbannade boken. Vad är det för bok? En deckare? Nja, i så fall något i Paul Auster-anda. Något man ler åt? Troligtvis. Märkligt nog är alla filmmanus jag nogonsin skrivit väldigt tragiska, men när det gäller den här boken så känns det som om den måste vara rolig. I alla fall lite lustig. Vad är det för en bok?
   I och för sig... Jag har faktiskt skrivit två böcker under denna min första tid som bloggare. Två barnböcker. Men det känns inte som om det räknas riktigt. Dom är ju så korta. Och  så har jag skrivit massa låtar, det är ju också något.
   Framför allt har jag skrivit denna blogg. Den slukar mycket tid, bloggen. Jag lägger ner hela förmiddagen på den. Tänker ut vad jag ska skriva vid morgonkaffet. Hittar på lite finurliga meningar på bussen ut till kontoret. Skriver igenom en gång, två gånger, rättar slarvfel, publicerar, läser en gång till och hittar några slartvfel till - rättar.

Hade jag lagt lika mycket tid på "boken" hade den ju varit mer än påbörjad nu. Men det är den inte. Den är inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar



RSS 2.0