Nyfödd

I kontrast till min stendöda palm som jag kommer ta med mig härifrån och slänga i en sopkorg när jag går så har det kommit ett tillskott till familjen. Alltså inte min egen, bokstavligt menat, utan i min närmsta vänkrets. Jag ville här bara kasta ut en stor jävla säck med kärlek i luften och skrika ut; fy fan, vad kul! – medan Bono sjunger One Love på Spotyfy och jag kan ju inte låta bli att bli lite sentimental när man sätter ihop lika delar nyfött och U2.
   Välkommen till världen, du lilla varelse. Farbror Kalle kommer finnas en stund framöver och det ska bli kul att träffa dig snart.
   Egentligen känns du ju lite onödigt att skriva detta till dig för när du kan läsa och förstå – om sex, sju år så där – kanske denna blogg är borta eller så är denna lilla textremsa bortglömd och väl dold långt inne i arkivet.
   Men ändå – man kan ju inte låta bli…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar



RSS 2.0