Tre koppar kaffe

Så vad är inspiration då, frågar jag mig själv. En för hög dos koffein mot trötthet utöver det vanliga. För ibland känns det så. Att det är när man ligger där i mörkret med förhöjd puls och irrande tankar – och verkligen försöker sova fast det bara inte går – det är då det händer. När man inte vill bli inspirerad.  Inte alls. När man måste upp tidigt eller när dagis är stängt eller så. När det bara inte går.
   Och nu jag sitter här; på mitt kontor och tittar på bilarna som susar fram och tillbaka nedanför mig och skapar en ljudmatta som inte går att stänga ute – ja, då händer det ju självklart ingenting i skallen på mig. Det är som om alla de fantastiska tankar som hemsökt mig under natten var helt meningslösa. Det kanske de var. De kanske bara var en hop inbillningar skapade av tre koppar kaffe och för hög halt självförtroende.

___________________________________________________________
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar



RSS 2.0